Prima pagină > ORTODOXIE > Ierom. Dr. Petru Pruteanu: Despre Utrenia săvârşită seara şi alte anomalii tipiconale

Ierom. Dr. Petru Pruteanu: Despre Utrenia săvârşită seara şi alte anomalii tipiconale

 Ierom. Dr. Petru Pruteanu:

Despre Utrenia săvârşită seara şi alte anomalii tipiconale

*

Întrebare:  Părinte, de ce în majoritatea mănăstirilor ruseşti Utrenia se săvârşeşte de fiecare dată seara, unită cu Vecernia? Care este explicaţia liturgică a acestei tradiţii şi cât de corectă este ea?

Răspunsul meu l-am expus într-un mic studiu (PDF), în care am explicat mai pe larg anomalia săvârşirii Utreniei seara, a pravilei comune şi a altor rânduieli specifice mănăstirilor (iar parţial şi parohiilor) din Biserica Ortodoxă Rusă. În acest scurt studiu n-am putut să nu scriu şi despre anomalia săvârşirii Vecerniei dimineaţa, dar unele aspecte le-am tratat mai superficial, încercând să fiu cât mai aproape de întrebare. Discuţiile le putem continua la comentarii. 

Sursa: aici.

Categorii:ORTODOXIE
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

