Prima pagină > BISERICA ELADEI > Primatul papal în atenţia Conferinţei organizate de Mitropolia de Pireu

Primatul papal în atenţia Conferinţei organizate de Mitropolia de Pireu

Primatul papal
în atenţia Conferinţei organizate de Mitropolia de Pireu
 
         
            În prezenţa Arhiepiscopului Atenelor Ieronim, a Mitropolitului Pavel de Glifada, reprezentantul Mitropoliei de Idra, a Mitropolitului Serafim al Kithirelor, a Episcopului Meliton de Maraton, a Directorului Academiei de Cadeţi Navali şi a sute de clerici şi laici a avut loc în după-amiaza zilei de ieri, 28 aprilie 2010, Conferinţa Teologică pe care a organizat-o Mitropolia de Pireu, cu tema Primat, sinodalitatea şi unitatea Bisericii”.
La intrarea în sală s-a oferit din partea organizatorilor câte un plic ce conţinea programul manifestării, precum şi două cărţi. Prima era Scrisoarea Stareţului Paisie despre Patriarhul Atenagora şi a doua, o carte de dimensiuni mici cu titlul „Papismul – ieri şi astăzi”, editată de Sfânta Mănăstire Paraklitou din Oropos, Attiki.
          Manifestarea a început cu rugăciunea şi salutarea Arhiepiscopului Ieronim al Atenelor, care s-a referit la importanţa temei în dezbatere, temă care preocupă Biserica Ortodoxă. În continuare, către numerosul auditoriu s-a adresat mitropolitul locului, Serafim de Pireu. „Papismul ca problemă eclesiologică (cu referinţă şi la sistemul sinodal al Bisericii)” a fost tema pe care a dezvoltat-o ÎPS Sa, Mitropolitul Serafim.  
          Mitropolitul a prezentat teologic şi istoric formarea Bisericii şi a structurii comunităţilor bisericeşti locale. „Că Biserica a avut ca sistem de conducere, dintru începutul întemeierii ei, instituţia sinodală este cu totul sigur nu doar din multele izvoare istorice, ci şi din Scriptură” – a semnalat Mitropolitul Serafim şi a adăugat că „există multe mărturii despre modul de conducere sinodal, dar liber şi independent, în acelaşi timp, al diferitelor Biserici în primele trei secole”.
          În ceea ce priveşte drepturile episcopului Romei, în temeiul canoanelor, mitropolitul Serafim a subliniat că „nicăieri în dispoziţiile canonice nu există nici cel mai mic indiciu despre autoritatea administrativă sau juridică specială a episcopului – papă al Romei. Dimpotrivă, cele şapte Sinoade Ecumenice au proclamat ritos, clar şi fără echivoc, că doar ele constituie supremul principiu şi cea mai înaltă autoritate a Bisericii”.
          În continuare, Mitropolitul de Pireu a descris, invocând fapte istorice, că Biserica Romei a inventat conceptul de „autoritate papală asupra întregii Biserici” şi că în această încercare a ei a căutat argumente în Dreptul Canonic.
          «Toţi papii care sunt menţionaţi istoric ca eretici sau bărbaţi libidinoşi şi destrăbălaţi, au fost conform papismului, locţiitori şi reprezentanţi ai Domnului nostru Iisus Hristos, distribuitori ai graţiei divine, capi văzuţi ai Bisericii… şi prin decizie „infailibili” (!)» – a spus mitropolitul Serafim şi a încheiat: «După impunerea blestematului „primat de autoritate” al papei peste „Biserica” romană, el a devenit stăpânul absolut al clerului şi al poporului şi, în felul acesta, a transformat regimul Bisericii într-o monarhie şi tiranie absolută, într-un pur „cezaro-papism”. Tăiat de la unicul trup al Bisericii şi privat de harul dumnezeiesc, papismul s-a constituit într-un mozaic eretic de minciuni şi rătăciri şi ca dovadă a urmărilor, în zilele noastre, sunt miile de denunţuri ale crimelor atroce, de pederastie şi de pedofilie, în toată lumea aşa-numitului cler romano-catolic, care fără harul de-viaţă-făcător al Sfântului Duh nu poate să-şi păzească voturile celibatului şi al vieţuirii în castitate, pentru că nebizuindu-se decât pe raţiune, capitulează în faţa patimilor vulgare, murdare şi de necinste şi a deviaţiilor psihopatologice”.
În continuare au vorbit conform programului:
–  ÎPS Serafim, Mitropolit de Pireu – ”Papismul ca problemă eclesiologică ”;
–  Ierom. Luca Grigoriatul – ”Privilegiile de onoare şi Unitatea Bisericii în primul mileniu”;
–  Protopresbiter Gheorghios Metallinos, profesor al Universităţii din Atena – ”Încercări unioniste după schismă”;
–  Protopresbiter Theodoros Zissis, profesor al Universităţii din Tesalonic – ”Uniaţia ca model al unei false unităţi. Limitele diversităţii în raport cu Unitatea”;
–  Preotul Anastasios Gotzopoulos – ”Evaluare canonică a primatului papal”;
–  Dimitrios Tselenghidis, profesor al Universităţii din Tesalonic – ”Funcţionarea unităţii Bisericii. Eronatele presupoziţii teologice ale primatului papal ”;
–  Aristidis Papadakis, profesor al Universităţii din Maryland, USA – ”Evoluţia primatului papal (1000-1453). Evaluare istorică”.
          A urmat o dezbatere şi în baza referatelor ştiinţifice susţinute s-a emis o rezoluţie.  
(Potrivit informaţiilor, pe perioada dezbaterilor vorbitorii au susţinut retragerea Bisericii Eladei din Consiliul Mondial al Bisericilor şi din dialogul intercreştin. Din sală s-au pus întrebări despre mişcarea New-Age, ecumenism, „Mărturisirea de Credinţă împotriva ecumenismului”, şi dacă dialogul intercreştin este dirijat şi susţinut de către sionismul internaţional ş.a.)
I.F.
Categorii:BISERICA ELADEI
  1. elena d
    aprilie 29, 2010 la 8:45 pm

    Da este imbucurator ca Biserica Greciei(sau macar o parte) ia masuri.Dar presiunile occidentului asupra Greciei sant mari!Pe latura economica Grecia este adusa la un pas de haos de finantistii masoni ai UE . Sa ne rugam ca sa nu li se impuna ceva impotriva Ortodoxiei.

  2. elena d
    aprilie 30, 2010 la 7:49 am

    Câtă vreme, la 19 mai 2010, Grecia trebuie să achite 8,5 miliarde din datoria sa, iar vistieria guvernamentală este goală, un nou împrumut este singura soluţie de evitare a stigmatului de „stat falimentar”. Dar nu bursele internaţionale, ci doar UE şi FMI mai pot credita un datornic atât de puţin credibil. Teoretic, celelalte 15 state euro şi Comisia Europeană au semnat un acord de principiu pentru salvarea Greciei, dar, la fel ca înainte să se ajungă la acea „declaraţie de susţinere”, există încă temeri că Berlinul va da înapoi. Formaţiunea minoritară din coaliţia la putere în Germania refuză ajutarea Greciei, propunând chiar „ieşirea temporară” a acesteia din Zona Euro.In urmatoarele luni se va vedea implicarea F.M.I (finantistii masoni internationali) in toate structurile societatii grecesti. Sa ne rugam ca sa nu se intamle ce se presupune.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu