Prima pagină > ORTODOXIE > ÎNTREBĂRI ASUPRA HOTĂRÂRII SFÂNTULUI SINOD PERMANENT AL BISERICII ELADEI CĂ “NU EXISTĂ NICIO ABATERE ECLESIOLOGICĂ LA ÎPS MITROPOLIT DE MESSINIA”

ÎNTREBĂRI ASUPRA HOTĂRÂRII SFÂNTULUI SINOD PERMANENT AL BISERICII ELADEI CĂ “NU EXISTĂ NICIO ABATERE ECLESIOLOGICĂ LA ÎPS MITROPOLIT DE MESSINIA”

ÎNTREBĂRI ASUPRA HOTĂRÂRII SFÂNTULUI SINOD PERMANENT AL BISERICII ELADEI CĂ “NU EXISTĂ NICIO ABATERE ECLESIOLOGICĂ LA ÎPS MITROPOLIT DE MESSINIA”

 

          Numai ieri am scris că „la recenta întrunire ordinară a Ierarhiei, Arhiepiscopul, prin îngăduinţa ierarhilor sinodali, a refuzat să se preocupe de chestiunea Mitropolitului de Messinia şi de concepţiile lui eclesiologice, punând la arhivă reacţiile exprimate prin scrisori, atât de Mitropolitul Serafim de Kithire, cât şi de profesorul Dimitrios Tselenghidis. În sfârşit, Arhiepiscopul a adus tema în Sfântul Sinod Permanent, care s-a întrunit astăzi şi a hotărât: a) „Nu există nicio abatere eclesiologică la ÎPS Mitropolit Hrisostomos de Messinia. b) Recunoaşte ÎPS-ului Mitropolit Serafim de Kithire sensibilitatea pentru păstrarea acriviei învătăturii dogmatice.

          Însă sinodalii nu ne oferă o teză eclesiologică exactă şi clară.   

          Până la urmă, Biserica este „Una şi divizată”? Sau nu este „divizată”?

          Dacă „nu există nicio abatere eclesiologică” în învăţătura formulată în scris a Mitropolitului de Messinia, atunci devine realmente acceptată opinia sa despre „Biserica divizată” de către totalul ierarhilor? Şi de ce pentru o atât de importantă temă de credinţă dogmatică nu a hotărât Ierarhia (Sinodul Mare) care s-a întrunit doar cu câteva zile în urmă, ci micul Sinod Permanent? Cum s-a răspuns la „explicaţiile date de ambele părţi”? Care a fost poziţia membrilor Sfântului Sinod Permanent (de pildă a Mitropolitului Serafim de Pireu)? Nu cumva în cele din urmă Sfântul Sinod Permanent a abordat tema ca pe o simplă „contră” dintre doi ierarhi, refuzând să intre în esenţa învăţăturilor despre Biserică? Chestiunea nu se referă la relaţiile dintre Mitropoliţii de Messinia şi Kithire, ci la învăţătura dogmatică a Bisericii şi de aceea orice rezolvare a chestiunii ar fi trebuit să fie însoţită de o teză despre Biserică comun acceptată, asupra căreia să fi căzut de acord ierarhii.

          Din nefericire, prin îngăduinţa sinodalilor, arhiepiscopul crede că poate „să încheie” cele mai importante chestiuni cu două- trei propoziţii într-un comunicat de ştiri.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/10/blog-post_2321.html)

Categorii:ORTODOXIE
  1. Caliopie
    octombrie 13, 2010 la 8:24 pm

    Doamne Iisuse Hristoase,Fiul lui Dumnezeu,miluieste-ne si daruieste PACE SI LUMINA in SFANTA BISERICA ORTODOXA – UNICA BISERICA ADEVARATA, Care este pusa in pericolul dezmembrarii: UNITATEA CREDINTEI ORTODOXE amenintata si neaparata de cei in masura (!?)
    Doamne, apara-ne si ne miluieste de viclenia vrajmasului si de uneltirile celor potrivnici Bisericii Tale!

    Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh,acum si pururea,in vecii vecilor.Amin!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: